Ένα από τα επίθετα με τα οποία ο Ζευς λατρευόταν στην αρχαία Κύπρο, ως εξουσιαστής του κεραυνού, όπως μαρτυρείται από επιγραφές.
Σ’ επιγραφή που βρέθηκε στο Κίτιον, χαραγμένη σε μαρμάρινη βάση αγάλματος, που χρονολογήθηκε στη Ρωμαϊκή εποχή, υπάρχει η αφιέρωση:
Δίι Κεραυνίῳ...
Δηλαδή:
Στον Κεραύνιο Δία...
Σε άλλη επιγραφή, της Ρωμαϊκής και πάλι εποχής, που επίσης προέρχεται από το Κίτιον, ο Ζευς αναφέρεται ως Κεραύνιος καθώς και η Αθηνά ως Κεραυνία*. Η επιγραφή είναι γραμμένη σε επιτύμβια στήλη κι επικαλείται την οργή των δυο θεοτήτων εναντίον οποιουδήποτε ενοχλούσε τον τάφο μιας νεκρής γυναίκας.
Από το Κίτιον, εξάλλου, προέρχεται ένα θαυμάσιο ασβεστολιθικό άγαλμα Κεραυνίου Διός που χρονολογήθηκε περί το 500 π.Χ. και κοσμεί το Κυπριακό Μουσείο. Ο θεός έχει υψωμένο το δεξί του χέρι, έτοιμος να εκσφενδονίσει τον κεραυνό, ενώ στο αριστερό κρατούσε τον αετό, το ιερό πτηνό του (βλέπε φωτογραφία στο λήμμα γλυπτική).
Φαίνεται ότι με το επίθετο Κεραύνιος, ο Δίας λατρευόταν κυρίως στο Κίτιον, παρά το ότι η πόλη αυτή βρισκόταν υπό την κυριαρχία των Φοινίκων. Ωστόσο η λατρεία του αποδεικνύεται ότι συνεχίστηκε, τουλάχιστον από τον 5ο π.Χ. αιώνα, μέχρι και τη Ρωμαϊκή εποχή.